Ads @ ACHIQUE


Tuesday, January 11, 2011

Jom Makan Kek

Uols terpaksa bersabaq la, sebab ai akan hapdet crita2 yang terkebelakang dari tarikh yang sebenar........layan jelah yeeee..........


Setelah bercuti lebih kurang 50 hari, ai masuk opis balik 30 Dis 2010, Rabu. Hari pertama, mengadap komputer dari pagi dan petang. Sortkan email yang penting dan tidak, ada lebih kuranng 500 email. Huhuhu....berpinau mata mokcik. Seb baik kelas ai, Nizan nak masuk. If tak, ai pun tataw nak ajaq apa. Thanx Nizan....


Esoknya Khamis, dan ai mula masuk kelas. Rasa seperti hari pertama kerja masa mula2 daftar kerja dulu. Berpeluh dan ketaq satu badan.......macam baru kali pertama nak mengajaq. Tapi bila dah masuk kelas, tanak kluaq la plak.....lepas gian nak bercakap kah???

Tengah hari tu dapat kejutan dari Kak Imah (mentor besday)....dia bawa mai kek dan hadiah buku niyh.


terharu sangat...



Kak Imah yang dok pegang tangan ai tu....yang pakai baju dan tudung warna hijau lembut.


Tahun ni, ai sambut besday di Tanah Suci Mekah. Tiada kek dan lilin, tiada juga ucapan happy besday dari teman atau kluarga, hanya diri sendiri mengucapkan syukur ke hadrat Ilahi. Air zamzam menggantikan capuccino dan roti kebab menggantikan kek. Rupanya ada seorang makcik sambut besday sama hari dengan ai...Makcik Normah, dia sambut besday yang ke 57 (sama umuq dengan Makyah).


Apapun syukur kepada Yang Maha Esa kerana masih lagi memberikan rahmatNYA untuk ai terus menghirup udara di muka bumi ini. Semoga sisa usia yang tinggal dipenuhi dengan kebaikan dan matiku adalah penamat dari segala kejahatan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails