Ads @ ACHIQUE


Thursday, February 25, 2010

Tutorial Live Traffic Feed

Bagi yang tak tahu apakah itu Live Traffic Feed, uols tgk kat bawah ni. Yang ai highlight ngan warna merah tu, dalam kotak hijau terang tulah Live Traffic Feed. Live Traffic Feed boleh trace pengunjung blog kita. So boleh detect kot2 ada yang tinggalkan komen yang tidak enak dibaca, so bole jejak kat sini. Sbb yang tulis komen ntah hapa2 tu, selalunya dia tak akan tinggalkan pengenalan diri dan guna anoy jer.


Step:

1) Masuk ke laman sesawang (gila skema ayat..hehehehehe)...http://feedjit.com/join/

2) Uols akan paparan macam kat bawah ni. Scroll hingga ke bawah dan cari link Free Widgets. Pun ai dah highlight ngan kotak warna merah.



3) Paparan macam kat bawah ni akan appear kat komputer uols. So bleh pilih nak yang mana satu. Kalao yang macam ai buat, uols klik dekat Live Traffic Feed. Tgk yang ai letak kotak warna merah tu.



4) Klik untuk customize (Click here to customize it) dulu. Tujuan: nak sesuaikan kaler ngan tema blog korang.

5) Klik pada baris ke 2 (Click to add to Blogger). Bila klik kat sini dia akan automatik link ke Layout blog korang. So lepas dah pilih tajuk yang sesuai nak tulis, then save.

6) Buka layout blog balik dan susun gajet Live Feed Traffic ni kat tempat mana yang uols rasakan sesuai, cantik molek untuk menaikkan seri blog..


K selamat mencuba. If anything just let me know, my email achique76@yahoo.com.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails