Ads @ ACHIQUE


Wednesday, January 13, 2010

Air Dicincang Tak Akan Putus Tapi Jangan Cincang Jari Kang Jenuh Nak Sambung

Ini kisah Makyah dan abangnya. Makyah ada 7 orang adik beradik dan Makyah anak yang ke-5 a.k.a anak perempuan bongsu dalam keluarga. Hanya ada dua beradik perempuan dalam keluarga Makyah, yang lain semua lelaki. Selama yang ai peratikan dalam banyak2 adik beradik, abang Makyah, ai panggil PakNjang sangat rapat ngan Makyah. Kalo PakNjang balik kampung mesti nak jumpa ngan Makyah atau nama panggilan Makyah adalah adik @ DikYah


Ada sekali tu, ai dan Makyah ada kat Bangi, PakNjang ai ada kat rumah anak dia di Gombak. Dan dapat tau PakNjang ai baru lepas jatuh dalam bilik air, kebetulan pulak sepupu ai si Rina (anak PakNjang ai) baru bersalin. So melawat sekali harung la. Pagi2 lagi berdesup tiga biji keta p Gombak, Ai dan Makyah, Bangah and family dan Kaklong and family.


Keluar jer dari kereta, Makyah disambut oleh abangnya dengan pelukan mesra. Sorang kat Utara, sorang kat Selatan (PakNjang ai dok JB). Kadang2 setahun sekali pun susah nak jumpa. PakNjang ai (abang Makyah) dah sihat sket, dia jatuh dalam bilik air sebab darah tinggi. So bila jumpa bersembang sakan dua beradik ni. Bila dengaq PakNjang ai tanya, "adik hang macamana la ni, sihat ka? Ada lenguh2 kaki dak?" Ai canggung dengaq orang panggil Makyah adik sebab dengan adik beradik yang lain depa address Makyah dengan ganti nama diri 'hang' je.


Abang dan adik. Dulu Makyah kata masa hari raya, lepas dapat duit banyak2, PakNjang ai dan adik badik yang lain akan bawa dia p tengok wayang.......dasattttt wa cakap lu!!!



Nur Aqilah (anak Bangah), selamba jer dia ok bila TokNjang ambil dukung dia. Kalau ngan makcik dia, tanak la plak, siap nangis beria macam kena dera. Dah la jarang2 sekali jumpa TokNjang tapi okay jer bila TokNjang dukung....ni yang makcik jeles nih!



Budak2 walaupun baru jumpa tapi boleh main sekali tanpa prasangka. Kiri dari depan: Kak Nana, Syafiq, Hannah. Belakang dari kiri: Wan (anak sulung Rina), Idah, Kakak Nabila (anak ke2 Rina), Darwish. Gambar anak Rina yang new born lupa nak ambil.



Qilah yang eksen ngan makcik dia......

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails