Ads @ ACHIQUE


Monday, April 30, 2012

Bertangguh

Assalamualaikum....

Sapa suka bertangguh...cuba angkat tangan tinggi2 cikgu nak tengok.  Aku tergolong dalam orang yang suka bertangguh...sigh...dah la pelupa, suka bertangguh buat kerja lak...

Kadang2 bila nak buat satu2 kerja dok kata nanti la, tengok2 orang dah mintak kerja tu so jadi kelam kelibut sangat.  Bertangguh nak p beli barang dapur, tengok2 beras dah habis. Kalau la orang mai rumah masa tu n nak makan tengahari ker kat rumah tak ke jadi kelam kelibut kan.

Tadi pagi, dalam jam 4.45 pagi, aku dapat msg dari x-roomate masa aku belajar kat Johor dulu. Katanya ayah dia dah meninggal jam 3 pagi tadi.  Al-Fatihah buat pakcik Md. Saad.  Rumah dia dan rumah aku dekat ja, dalam 10 - 15 minit ja.  Tapi aku kenal dengan x-roomate ni masa study kat Johor tu la...even kampung dekat2 tapi kami tak pernah jumpa kat kampung tu. Berjumpa jauh di Selatan sana.

Ayah dia mmg sakit dah lama. B4 p umrah aku dok cakap kat mak aku yang aku nak p ziarah pakcik Md. Saad ni.  Tapi asek la tertangguh. Bila dah dengar yang pakcik dah dijemput olehNYA baru la aku terkilan.  Last aku ziarah pakcik November 2011.  Pakcik pesan kalau dengaq pakcik dah "tak ada", mai la awal ziarah pakcik.  So bila aku dapat msg dari Jah pagi tadi, terus aku tak bleh lena. Terngiang2 janji aku kat pakcik.  Alhamdulillah aku dah kotakan permintaan pakcik. Cuma janji aku nak bacakan Yasin untuk pakcik belum terlaksana. Insyaallah nanti pasti aku bacakan.

Buat pakcik Md. Saad, semoga Allah tempatkan rohnya bersama orang2 yang beriman.  Dan semoga Allah mempermudahkan perjalanan Jah untuk pulang ke kampung.  Insyaalah, ameen.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails