Ads @ ACHIQUE


Sunday, April 29, 2012

Pelupa di Usia Muda

Assalamualaikum...

Banyak perkara yang nak ditulis dan yang nak diceritakan. Tapi selalunya bila difikirkan baik buruk akhirnya aku tak akan tulis.  Sebab aku taktau sapa yang baca penulisan aku kat sini.  Mungkin orang tu kenal aku mungkin tidak.....jadi daripada nak bercerita tentang ketidakpuasan hati aku kepada orang lain aku lebih selesa tulis pasal Makyah ja...hehehe....

Cerita pasal tak puas hati kat orang menyebabkan aku terpikir "weiiiii, ko dah cukup perfect? Keje tak puas hati kat orang, ko ingat orang suka sangat kat hang!"  Aku tau ramai jugak yang tak puas hati kat aku so kira adil la kan. Tak jadi nak marah kat orang...hehehe.... Aku ada terbaca satu artikel, katanya elakkan dari berkawan dengan orang yang suka mengumpat orang lain sebab di belakang kita besar kemungkinan dia akan mengumpat pasal kita plak.  Aku kena ubah diri aku ni...sebab aku pun suka jugak bila forum gosip megata2 nih....

Aku nak citer pasal pelupa.  Sekarang ni banyak benda aku suka lupa.  Kadang2 sebelum aku tidoq, aku cuba recall balik apa yang aku buat sepanjang hari.....sometimes ada benda yang aku tak dapat nak ingat kejadian2 di siang hari mengikut turutan. Aku banyak lupa kat mana aku letak barang.  Aku jugak macam dah tak mampu nak ingat semua nama pelajar aku.  Dulu masa aku mula masuk keje, bagi aku sebulan or dua bulan confirm aku ingat...sekarang ni kemampuan aku makin menurun.

Baru2 ni abang aku pesan suruh poskan ubat. Aku ingat dalam seminggu tapi disebabkan aku balik lewat minggu tu so aku tak dapat nak p beli.  Weekend aku lupa nak p beli.  Sudahnya tadi dia call Makyah ingatkan balik.

Tadi aku p Tesco ngan Makyah.  Best wooo Tesco bagi baucer tunai RM31. Tapi bila aku tengok, cuma RM15 je boleh guna, yang lagi RM16 dah tamat tempoh.....lagi tanda2 aku makin pelupa.  Kat sana aku jumpa Kak Wani dan Merah (anak kak wani). Kak Wani pakai baju kurung, so aku tanya p kenduri ka?  Kak Wani bagitau dia pi kenduri adik Azni.  Masyaallah, sungguh2 aku tak ingat. Baru ja minggu lepas aku cakap kat Isratun, kena p rumah Azni lewat2 sket sebab nanti susah nak parking.  Last sekali aku lupa terus.      

Esok aku mmg kena p farmasi beli Ginko Greenwave dan kena baca banyak baca Al-Quran.  Adakah korang tahu, puasa dua kali seminggu boleh mengelakkan otak menjadi kecut.  Bila otak kecut, kita menjadi pelupa dan akhirnya menjadi nyanyuk.

Kena buat catatan dalam buku kecik aku nih....esok nak p farmasi beli vitamin otak.....aku nak kerja sampai umuq 60 ni...tamau la esok aku sebut kat students aku, "esok kita buat kuiz ye"..End up aku masuk kelas ajaq topik baru...ngeri!

1 comment:

  1. Salam, maap mencuri ruang komen....
    selain dari puasa, bykan mengaji.... ada tak jalan lain nak elak dari pelupa cik...? coz sy pun agak pelupa... bukan sedikit tp byk kot rasanya... sy lupak mana sy letak kunci rumah semggu yg lepas, sampai sekarang sy xjumpa.. kdg2 untuk kemudahan jam tangan sy letakan dalam beg duit...hihiii... 2hari lepas sy pergi sunday market, tapi sy lupa barang yang kakak sy pesan...lagi satu,selaps mandi sy selalu sgt lupa mana letak cermin mata.. ngeeee... sgt terok ingatan sy sekarang.... kot2 cik ada ilmu hulur2 kan sikit....tq

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails