Ads @ ACHIQUE


Sunday, January 29, 2012

Bila Hati Berkata2...

Assalamualaikum semua...

Dah makan? Dah solat?

Mulut ai asek la bersebut nak makan, kepala otak teringat2 ayam masak kicap dan asam pedas dalam periuk. Wuiiii sodapnya. Tapi bila tengok keadaan perut aku tensen...nak makan atau tak dalam dilema ja.

Eh berbalik pada tujuan asal.
Korang ada pengalaman tak dengan seseorang yang suka bercakap dalam hati tapi dia rasa macamkan dah cakap live dengan kita.

Contohnya:

Situasi 1:
Korang bawa keta (dalam keta ada lagi seorang penumpang...co pilot la tu). Den sampai kat simpang, ko tak confident nak ambil simpang kiri atau kanan. Ko tanya orang dalam keta tu, nak ambil simpang mana ni. Jawabnya,"suka hati hang la". Dan korang pun ambil simpang kiri. Tup2 sesat, bukan itu jalan yang ko cari. Alih2 orang sebelah ko dalam keta tu kata, tu la tadi kan aku dah kata ambil simpang kanan. Ko macam ???????????

Situasi 2:
Ko balik keje, sampai umah tengahari. Den letih n ko pun tido (kata nak rehat jap). Pastu petang dalam kol 6.00 petang bila ko teringat ada keje tak buat lagi, like kena p beli barang kat pekan (15 minit je dari rumah). Ko pun ajak orang rumah g pekan sekali. Den dia jawab, "tadi masa aku ajak tengahari ko tanak keluaq, ko hentam tidoq, la ni dah petang takmau la p". Bila tanya masa bila ajak p? Sebab yang aku ingat masa masuk dalam bilik, dia solat zuhur. Aku terus baring atas katil n terlelap. Bila ntah dia cakap.........tensen!!!!!!!!!


p/s: aku rasa aku kena baca telahan hati. Semuanya bila dah jadi salah aku benda tu mesti dia akan cakap "Aku kata taknak dengaq!". Tapi seriusli bila ntah dia cakap. ????


Aku nak masukkan gambar orang yang suka bercakap dalam hati tapi aku taktau kenapa dua tiga hari ni aku punya template dah takder nak addkan gamabr. Blogger.com buat perubahan ke????

1 comment:

  1. salam cik, myb cik xingat saya kot, tp sy salu baca blog cik... bila nak update my blog mesti sy buka dan baca blog cik, kadang2 ada juga mengenai keliling kita... jd biarkan sy membacanya...tq

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails