Ads @ ACHIQUE


Wednesday, January 11, 2012

Bersiaran dari rumah

11 Jan 2012
Lokasi: Rumah Makyah (aku kan menumpang)

Hari ni aku MC lagi. Mata aku merah lagi tapi dah tak berapa berdenyut. Taik mata pun dah kurang bertempek masa bangun pagi tadi. Berjaya aku tido sampai kol 9. Makyah biar je aku tido lepas subuh td. Sakit kata pun....hehehe....

Tahun 2012 ni nak tukaq ganti nama diri jadi aku. Takmau dah guna 'ai'. Sopan dan tak berapa sesuai.

Masa p umah Kaknab untuk ziarah arwah Shahar, aku ada nampak sorang ni macam cikgu aku dulu. Dah selesai semuanya aku pun bertegur sapa. Ni Cikgu Rohani ka?
Bukan, Norini....
Aku ingat nama Cikgu tu ada ani2 ja so aku belasah ja apa yang terlintas dalam kepala otak.
Termalu sat, bila cikgu aku tanya, "Ni Azizah kan?"
Ingat nama aku lagi. Cikgu Norini ni ajaq aku tahun 1990. Dia ajaq subjek sains masa aku tingkatan 2. Dan lepas aku keluar dari SMSM aku dah tak jumpa dia dah. Ni lah kali pertama jumpa lepas aku kuar dari sekolah tu tahun 1992.

Muka cikgu aku tak berubah langsung. Muka menten jelita. Gambaq tak ambik la, malu ler gitteewww....Umuq cikgu aku dah 52 tahun. tunggu sikit ja lagi nak pencen tapi muka, badan still macam dolu2. Cikgu turunkan la petua awt muda sket...

Cikgu aku cakap bila dia pandang aku, dia kata ni Azizah ni....muka aku tak berubah pun dari dulu katanya. Aku dah ada kedut kat mata la...berubah dah. Bila dia tanya anak ada berapa, aku jadi serba salah nak jawab. Macam buat kesalahan yang besaq ja. Last sekali aku jawab, saya takder rezeki jodoh lagi cikgu. Terus cikgu rasa bersalah dan cakap insyaallah Allah ada perancangan yang lagi baik tu. Sabaq ya.

Mmg meruntun jiwalah jawapan cikgu aku. Sebab tu aank didik dia pun baik....hahaha...
Thanx cikgu masih ingat lagi kat budak nakal ni. Akku dulu suka subjek sains. Tingkatan 1 - 3 aku yang pegang anugerah pelajar terbaik subjek sains. Tapi bila kena panggil dengan Cikgu Majid sebab aku bagus dalam subjek lain tapi aku selalu fail subjek dia, subjek sejarah. Aku mmg tak suka menghafal ok. Kesannya, lepas percubaan SRP aku kena tahan untuk buat latih tubi sejarah. Tiap2 hri macam tu. Bila SRP sebenar, subjek sejarah lagi better dari sains. So aku dah bertukar arah kena ambil akaun. Dan sampai sekarang inilah laluan yang Allah letakkan untuk aku.

Dalam aku dok berhempas pulas nak tukaq kos masa kat U dulu tapi terjebak jugak dengan akaun. Mmg perancangan ALLAH lagi hebat. Alhamdulillah....................kita kena redha dengan qada' dan qadar. Sebab ALLAH Maha Mengetahui.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails