Ads @ ACHIQUE


Saturday, November 14, 2009

TQ MY LALING.....

Semalam, Jumaat dari kol 2-4 pm ada Solat Hajat n Ceramah Motivasi, anjuran Jabatan Perdagangan (JP). Sasaran peserta students JP tapi ada gak students jabatan len yang mai secara sukarela. Tujuan untuk persediaan final exam yang akan datang menjelang awal Disember ni.

Ai p nyibuk gak sbb Dba ajak, tupun dah kol 3 lebih2. Kunun nak p solat hajat sekali, tgk2 jam dah kol 2.30pm. Ralit sgt ngadap komputer, gitulah kekdahnya.


Cikgu Wan yg bz kira duit makan dan minum peserta

Awat jumlah dia asek tak sama setiap kali kira....????

K dah selamat. Duit ni nak bayar kat caterer, makanan dah sampai tapi sebab duit tak cukup tu yang hold tak bayaq lagi. Pastu kira lagi....mujuq cukup.....yuran RM2 ja, tu yang pening nak kira duit RM1 berkeping2. Nasib caterer tu la dpt duit RM1. Tapi depa suka sbb senang buat duit tukaq nanti


Ai n Dba yg tak membantu Cikgu Wan kira duit...tolong temankan ja dia ...... ^_^


Pas semua majlis abes, Dba ajak ai naik p opis dia. Nak tunjuk baju baru beli katanya.

Naik2, dia kuar sepasang jubah (half jubah) ngan kain warna kelabu

Jubah ni labuh melebihi lutut, kain dia sama warna cam baju, kain bentu A shape.

Kerawang kat leher


Corak yang simple kat baju tapi menarik

Design kat tangan


Dari angle yang beza utk design di tangan

Pastu dia soh ai try, mmg ngam2 saiz ai. Dia kata "aku takleh kalo dah beli tak sabaq2 nak bagi!!"

Ropanya hadiah utk besday ai. Speechless waktu tu tatau nak kata apa. Ekceli besday ai lagi 10 hari. Tapi pangai kami sama ja, kalo beli hadiah awai kena bagi awai....ketaq kepala kalo simpan lama2 (istilah menggambarkan ketidaksabaran nak wat sumting).

To my beloved fren, Dba maceh bebanyak. Masa dapat hadiah tu sayu sgt sbb rasa sgt2 terharu lagi tak disangka2. Sebenarnya hang tak kecik ati n bleh terima aku sebagai kawan, aku dah sgt bersyukur sbb aku ni byk kekurangan. Thanx hadir dalam hidup aku sebagai seorang sahabat susah dan senang.

p/s: Di hujung2 usia sekiranya masih ada kawan yang menganggap kita sebagai seorang sahabat baik itu adalah kurniaan Allah yang Maha Hebat.

3 comments:

  1. Happy birthday cik..semoga panjang umur, murah rezeki yer..saya rindu sgt kat suasana JP PSP tue..tingin sgt nak ulang balik kenangan kena marah dgn cik sbb markah statistik dpt rendah =) ekekkeke..anyway..selamat hari lahir..semoga maintain cute mcm selalu.hihiihihi...

    ReplyDelete
  2. Dah kuar rindu plak yer nak kena marah, cuba masa dok kat PSP mstu nyampah giler kat saya!!! Hehehe. Saya pun doakan yg terbaik utk Fiza. Moga lepas ni Fiza bertambah ahli kuarga. Insyaallah

    ReplyDelete
  3. eh..saya xpenah tau nyampah dgn cik..suke lagi ade la sbb comel. hihihihi..bak kate org tua2, tak jemu mata memandang..hehehehe..rindu la..tempat jatuh lg dikenang, ni kan pulak tmpt belajar kan..Aamin..InsyaAllah..semoga tuhan makbulkan doa cik tue..saya pun berharap sgt nak cepat2 tambah family saya. =)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails