Ads @ ACHIQUE


Saturday, June 19, 2010

Mimpi...

Salam....ye...ai masih sihat cuma malas nak hapdet blog. ;-)


Korang selalu mimpi??? Ai jarang2 mimpi, memang boleh tidoq dengan nyaman lagi tenang. Tapi dah dekat seminggu asek mimpi pasal darah. Mula la nak tidoq malam2 ambil wudhuk, baca ayat kursi bagai...toleh kiri kanan sebab masa kecik2 dulu kalau sebut sal darah takut ada hantu 'tokak' (gigit)...asal kat kaki atau tangan lebam je dulu, tok ai kata ada hantu tokak. Walau dah berzaman ai masih lagi dibelengu alasan kolot niyh.


Tanya PakDaq, dia kata tatau ...malas nak layan ai la tuh!!! Makyah lak bagi ceramah sedas... mimpi tu permainan tidoq ja sebab hang tu tidoq kadang2 aku tgk bismillah pun takdan nak baca....ok ai insaf 5 menet.


Tapi tak puas ati punya pasal ai gugel dan ini result dia.

DARAH
  • menurut Islam:
    • Darah: Darah yang keluar dari hidung, jika ia banyak cair, bermakna harta yang berpanjangan. Jika ia kental, bermakna keguguran kandungan (anak). Jika dia lihat darah itu mengotori pakaiannya bermakna dia akan mendapat harta yang tidak baik dan akan melakukan dosa. Jika darah itu tidak mengotori pakaiannya bererti dia akan keluar dari dosanya (terampun dosanya).

  • menurut Barat:
    • Darah: Bermimpi pakaian yang berdarah, bererti musuh yang mencuba membinasakan kerjaya anda yang bermula berjaya. Melihat darah yang mengeluar dari luka bermakna kebimbangan dan penyakit, mahupun urusan niaga yang buruk dengan orang asing.


p/s: Kan best if mimpi tu bermaksud ai akan dapat harta yang berpanjangan...uishhh bestnya...tapi if mimpi itu membawa maksud yang ke2?????

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails