Ads @ ACHIQUE


Friday, September 30, 2011

Demi Keselesaan itu

Assalamualaikum...

Sometimes aku taktau nak tulis apa dalam blog ni. Bila aku merempan or menulis tentang ketidakpuasan hati, banyak pulak yang terasa. Aku ingat takder orang nak intai blog ni tapi ada jer yang nak baca. Kadang2 mmg aku nak meratus segala kat sini tapi entahlah...... Sebab tu aku da jarang2 menulis sebab ada yang tegoq kata bagus sangat ker dok citer aib orang.

Walaupun tak cakap nama secara direct tapi yang rapat dengan aku mesti boleh teka sapa nama yang aku dok kata kagt dalam ni. Bila mai mood nak marah tak best la nak guna 'ai' segala....'aku' jugak yang best.

Nak cakap pasal selesa. Kita bila dah keje mesti nak rasa kehidupan yang selesa. Rumah yang selesa, kerja yang selesa, pengangkutan yang selesa. Tapi untuk orang macam aku, aku kena menyimpan duit berdikit2 untuk keselesaan itu. Mungkin 7 hingga 8 tahun baru boleh nampak keselesaan yang aku nak. Sebab baru cukup duit dan keupayaan untuk menzahirkan apa yang aku rasa selesa. Tapi yang aku heran ada yang dia tak kisah pun nak meyimpan, yang dia tau dia nak. Macam mana nak buat untuk dapatkan benda yang dia nak, orang lain kena pikir bagi pihak dia. Aci ker? Ko ingat aku ni apa! Tukang siapkan kehendak ngko ker!!!!

Memang la aku ikhlas jer selama apa yang aku buat. Lagi satu sekarang ni aku rasa apa yang aku boleh bagi untuk makyah selesa, yang tu yang jadi keutamaan aku. Walaupun aku perit nak sediakan, insyaallah itu akan jadi first priority. Biar makyah nampak macam aku berkeupayaan untuk tunaikan hajat dia. Walaupun aku jenuh pikir cara, dia tak payah tau. Aku tau cukup. Yang makyah tau, apa yang dia nak (if reasonable) dia akan dapat. Tapi kalau nak beskal mmg aku tak beli la sebab ada hati nak bawa beskal p pekan Penaga.....kete banyak tu. Dah la ada darah tinggi, tak pasal2 je...ngeri nak pikir.

Aku tak paham orang yang tak bleh pikir bila dia nak sesuatu. N dia tak boleh nak bajet apa yang dia ada dengan kehendak yang dia nak penuhi. Maksud aku duit atau gaji yang dia ada dengan kehendak dia yang very the class one. Mungkin aku terlalu konservatif. Mungkin jugak kedekut sebab bila aku belanja banyak je dalam satu hari, aku jadi angin n tanak cakap dengan orang. Konon2 menyesal ke apa ke....tapi lepas tu aku belanja tak ingat dunia balik.

If ko nak rumah ko tu fully aircond, ko kena pikir lepas ni ko cukup tak duit nak bayaq bil elektrik n nak maintenance aircond tu. If ko nak keta Merc, ko mampu ke nak isi minyak dia. Jangan sampai dapat gaji hari ni, lusa gaji lincin. Lepas tu nak makan, takkan nak makan pucuk ubi belakang rumah ja tiap2 hari. Aku nak jugak kailan n carrot organik. Pastu bila mak ko sebut dia nak mintak belikan barang, ko balik jer rumah, ko claim. Kan ke dah keje, malu la nak claim2.....kan...kan...kannn..........

:-((


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails